1: Daniel Bonde: solotrompet på ”Passiv indlæring”.
Daniel er uddannet på Fridhems Folkhögskola i Sverige samt fra Rytmisk Musikkonservatorium i København. For tiden spiller han hovedsageligt med Bottled in England, Santiago og Goodbye Lisichka, og sideløbende arbejder og uddanner han sig som kropsterapeut, hvor jeg han blandt andet behandler 'musiker-skader' i skuldre, nakke og ryg. Daniel har tidligere spillet med Ulige Numre, Nikolaj Nørlund og i forskellige jazz-sammenhænge men fokuserer nu på de tre ovennævnte bands.
2: Susanne Vibæk Svanekier: trompeter på ”Teknisk knockout” og ”I de sidste to minutter”.
Susanne er uddannet trompetist fra konservatorierne i Odense, Göteborg og København og afsluttede med diplomeksamen i 2002. Hun har gæstespillet i mange professionelle sammenhænge og har været kontraktansat og assisteret i de fleste symfoni- og militærorkestre herhjemme.
Susanne fik i sommeren 2011 en kandidatgrad i musikledelse, og har siden da stået i spidsen for både amatør- og professionelle ensembler.
Hun har dirigeret brass bands, harmoniorkestre og messingensembler i hele landet, men også musical-opsætninger fylder godt i kalenderen.
Susanne spiller stadig trompet i forskellige sammenhænge, for eksempel i Trioen Treklang med Anders Haaber og Christoffer Brodersen, som har nydt stor succes ved kirkekoncerter rundt omkring i landet.
Susanne underviser i trompet og sammenspil på Rudersdal Musikskole, ligesom hun dirigerer og administrerer Ballerup Musikskoleorkester.
Susanne skrev i 2017 militærhistorie, da hun som den første kvinde blev dirigent for Slesvigske Musikkorps.
Susannes hjemmeside
3: Rasmus Bogø: tuba på ”Min biografi”.
Rasmus spiller tuba og basun så mange steder som muligt. Foruden de for en messingblæser obligatoriske morgenjob til sølv- og guldbrylupper, runde fødselsdage og lignende, spiller han tuba i 8. Regiments Musikkorps, basbasun i barokensemblet Aquilotto og er flittig assistent i Fredensborg Brass Ensemble, hvor han træder til, når der er afbud i low brass-gruppen. Her er han også set med dirigentstokken i hånden ved flere lejligheder.
Han lærte som så mange andre at spille i FDF, og har sammen med sin læreruddannelse sideløbende dygtiggjort sig gennem privatundervisning og kurser - herunder også i direktion.
I studietiden underviste han ved Skælskør Musikskole, senere kom han til Birkerød Musikskole, nu Rudersdal Musikskole, hvor han siden 1999 har undervist i basun. Rasmus dirigerer også sammenspilsprojekter, fortrinsvis for blæsere. Han har tidligere dirigeret FDF Glostrups orkester og Holbæk Byorkester.
Rasmus' hjemmeside
4: Anders Stigsgaard-Larsen: trombone på ”Teknisk knockout” og ”I de sidste to minutter”.
Anders er uddannet på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og på Guildhall School of Music & Drama i London. Han har altid bevæget sig indenfor både klassiske og rytmiske genrer og spillet som freelancer i et hav af forskellige sammenhænge.
I symfoniorkestre har det særligt været Sjælland Symfoniorkester, Det Kongelige Kapel og det nu nedlagte DR’s Underholdningsorkester, og i bigbands hos DR, Tivoli, Niels Jørgen Steen og Ib Glindemann. I show-sammenhænge har Anders især spillet i Michael Carøes Dean Michael-shows og med Jan Glæsels Orkester hos bla. Linie 3, og på Det Ny Teater, Det Kongelige Teater og Folketeatret. I bandsammenhænge har Anders kunnet opleves i selskab med blandt andre Thomas Helmig, Nikolaj Nørlund, Suspekt og Afenginn.
I øjeblikket spiller Anders klassisk musik i Copenhagen Phil og Livgardens Musikkorps, balkanmusik med Opa Opa Orkestar og popmusik i bandet Cruise, der ofte backer kendte popsolister.
Ved siden af det udøvende musikerliv underviser han i Helsingør Musikskole og Lyngby-Taarbæk Musikskole.
5: Peter Holten: fløjte på ”Teknisk knockout”, saxofoner på ”I de sidste to minutter”.
Peter spænder vidt både instrumentalt og stilmæssigt. Han har hovedsagelig gjort sig i jazz men også soul og rock og ikke mindst latin. Han har fungeret som både musiker og dirigent i diverse bigbands. I kopibandet Pink Floyd Project spillede Peter i mange år både saxofoner, tværfløjte og guitar. For tiden er han er han aktiv i Little Jump og The Jazz Lab; en septet, der spiller jazz fra 50'erne og 60'erne. Peter har også suppleret de gammeldags blæseinstrumenter med digitalt hjemmestudie.
www.littlejump.dk
|